Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Anders Lundgren - 28 juni 2011 23:14

På midsommaren hade vi besök av mina systrar och svåger. Vädret var kanske inte det bästa, blåsigt och kallt var det ialla fall på midsommarafton och midsommardagen. På midsommarafton serverades sedvanligt sillbord och jordgubbstårta. Ett kortare besök på midsommarfirandet här på Gullbrannagården gjordes. På midsommardagen avhölls Gullbrannaloppet, 5 km löpning. Jag utmanade mig själv att deltaga, jag har inte sprungit sedan Göteborgsvarvet för 2 år sedan. Jag tog mig fram springandes och lite gående på 31 minuter. Känns ok att ändå genomfört det. Martin var familjebäst med lite drygt 20 minuter, men den största prestationen stog ändå Johanna för, som blev 2:a i damklassen med dryga 25 minuter. Hon fick äntra scenen och mottaga sitt pris, en strutglass att avhämtas i glasskiosken. På kvällen var vi bjuden på middag hemma hos Johanna och Martin.


På söndagen hade det blivit väderomslag till det bättre, så vi bestämde oss för att åka till Hallands Väderö, vi var där för 2 år sedan och tyckte att det var fint där, så mina systrar ville gärna åka dit. Matsäck gjordes iordning, och kompleterades på ICA i Mellbystrand. Vi åkte med 11 båten från Torekov, 20 minuters båtresa. Vi promenerade sedan ner till södra delen på ön, 30 minuters promenad. Vi hade en fin dag där på stranden. Tillbakaresan gjordes med 16.20 båten.


  Ett härligt sillbord dukades upp.

  Maten smade bra, med en "hutt" därtill.

      Några "spökade" ut sig.

  Mariannes jordgubbstårta.

  "Laddning" innan Gullbrannaloppet.

  Hamnen i Torekov.

      En härlig sjöresa.

    Planering av promenaden.

    Matdags.

  Några blev trötta och behövde vila efter maten och vinet.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards