Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Anders Lundgren - 27 augusti 2013 12:01


Jag träffade min kompis Sverker första gången när vi började i 4:e klass på St Olofsskolan i Sundsvall, året var 1956. Under våran skoltid gick vi till och från i samma klass upp till 9:an, därefter gick vi en tekniskt förberedande kurs tillsammans, innan vi sedan gick olika tekniska utbildningar. Vi hade mycket roligt tillsammans under uppväxtåren i Sunsvall, då vi även  höll ihop på fritiden. Vi träffade så småningom "tjejer" och började sällskapa på varsit håll, så vi kom ifrån varandra under några år, men hittade så småningom tillbaks. Jag flyttade till Göteborg 1969, och han bor kvar i Sundsvall och han lever numera också pensionärsliv tillsammans med sin Ewa (som jag också hade ett gott öga till under våran "dansperiod").


Vi träffas numera någon gång då och då. Och islutet på förra veckan kom dom på besök till oss i Alingsås, och hade några trevliga dagar tillsammans. En dag körde vi den vackra vägen runt sjön Anten med bil, med fikarast vid Gräfsnäs. Nästkommande dag drog vi upp till vårat smultronställe uppe i Bohuslän. Stenöknen utanför Sotenkanalen, där jag och hustrun vandrat sedan vi träffades 1971. På hemvägen körde vi dom till Göteborg, där dom skulle hälsa på Ewas syster några dagar.


 

Fikarast vid Gräfsnäs.


 


 

Ewa och Sverker mutade naturligtvis in sina egna stenar på "Soten", precis som alla vi andra som vandrar där.


 

Hustrun och Sverker passade på att bada i "morsans badkar".


 

En kram efter badet.


 

Här förlovade vi oss, på ljugarbänken i Hunnebo, 24 juli 1971.



Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards