Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Anders Lundgren - 29 maj 2013 14:42

När sonen var 5 år gammal gjorde han en ögonoperation, men det hela drog ut på tiden, och då myntade han uttrycket " nu får det vara slut på den här opereringen".
Jag är nu åter hemma efter det kirurgiska ingreppet i ländryggen. Det var en förträngning i "foramen intervertibralis" nivå L5 - S1, vilket har till följd att ischias nerven inte har fritt spelrum, utan den kommer i kläm och då förorsakar den smärta och känselbortfall som jag dragits med under dryga året i mitt högra ben.
Operationen gick bra. Jag blev nersövd och befann mig på en annan planet några timmar, efter uppvaket var man ju lite groggy nästan 1 dygn. Jag kände mig förhållandevis ganska pigg och var uppe och gick på direkten. Man tyckte att jag klarade mig bra på egen hand, så jag blev hemskickad redan efter 2 övernattningar.
Nu återstår att få igång kroppen igen, ska ta bort agrafferna om 2 veckor. Har varit ute och gått några korta promenader, känns någorlunda ok. Resultatet av ingreppet ger sig först om några månader.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards