Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Anders Lundgren - 28 februari 2013 18:28

Denna, årets kortaste månad har bestått av flitigt moionerande, dels av egna aktiviteter, och dels av motionerande i TV-soffan för att titta alla dessa duktiga elitidrottare, som visats på TV. VM i skidskytte, och VM på skidor och VM i utförsåkning har det ju varit under febrauri månad. Hitills 5 sivermedaljer i skidor har det blivit.


Mitt eget motionerande har bestått av Rehab-träning, jag har tillbringat 13 gånger i gymet på Sörhaga Närrehab, där jag dels har hängt upp och ner i en traktionsbänk, för att mitt diskbråck ska få hjälp att återgå till sitt normalläge. Känns faktiskt som att det börjar ge resultat. Har även deltagit i vattengymnastik där vid 4 tillfällen.

Har även tillbringat 10 timmar i det "ordinarie" gymet, där jag deltagit i 6 indoorwalking-pass och 3 spinningpass. Som gammal flitig motionär gillar jag dessa "svettövningar", där man kan ta ut sig rejält.


Har tagit några promenader, denna aktivitet besvärar mig mest, ibland känns det någorlunda och ibland känns det skit. Idag gick jag med hustrun runt Nolhaga, kändes rätt så ok  Det är nog den aktivitet som jag saknar mest.

Jag och barnbarnet Axel brukar besöka badhuset lite då och då, förrutom att leka i den lilla bassängen, brukar vi även simma simborgarsträckan (200 meter), har blivit 2 simhallsbesök denna månaden. 

På februarilovet besökte vi Martin och barnbarnen i Gullbranna. Det blev ett besök på ishallen i Halmstads Arena, där det blev en skridskotur på mina 50 år gamla skridskor. Med mina ålderstigna "grillor" och min instabila högerfot blev det lite försiktig åkning. Får nog investera i lite stabilare skridskor i framtiden.

Totalt blev det 23 timmar aktivt motionerande under denna månad.


Imorgon ska jag och hustrun åka in till Göteborg och besöka Scandinavium för att bese friidrotts EM som avgörs där, ska bli trevligt att insupa atmosfären där. Sedan är ju resten av helgen uppbokad med Vasaloppet och skid VM. Ingen rast och ro med andra ord.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards