Alla inlägg den 29 november 2012

Av Anders Lundgren - 29 november 2012 18:24


 

 

 


Vi kan väl nästan säga att vi vid det här laget kan kalla oss för stamgäster hos Rolfs Bussresor, jag tror det var sjunde gången som vi reser med företaget. Jag såg annons om denna julbordskryssning i tidningen för några veckor sedan, till det humana priset av 475 kronor per person. Priset inkluderar bussresa Stockholm tur och retur, övernattning ombord, samt julbord och frukost. Jag lyckades även lura med mina systrar Eva och "Pippi" och svåger Ebbe på resan. I Stockholm anslöt även syster Pippis gamla ungdomskärlek, Lasse.


Vi klev på bussen här i Alingsås, 40 minuter efter utsatt tid, ihållande regn och blåst råder så gott som hela resan, lite gungigt på Ålandshav. Passagerarna bestod enbart av köpglada pesionärer, så det var säkert en god affär för rederiet trots det billiga priset. Efter 2 timmar vid kaj i Mariehamn på morgonkulan vänder båten åter mot Stockholm. Maten ombord var förträfflig, och som vanligt äter man för mycket. Åter tillbaks till Alingsås vid 23 tiden. Ett trevligt "break" i höstmörkret.


 

Fördrink i hytten. Svåger Ebbe passade på att fylla år samtidigt.

 

Det blev mycket sittande under resan-

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards