Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Anders Lundgren - 29 augusti 2012 09:45


Nej det kan man ju inte, men hade man fortfarande varit ute i förvärvslivet så hade man kunnat det som mor-eller farfärälder.
Förr när jag arbetade hade jag förmånen att kunna vabba när de tre älsta barnbarnen blev sjuka, jag brukade kalla dessa dagar mina "gratisdagar", att få vara tillsammans med barnbarnen och få ersättning av försäkringskassan för detta var fantastiskt.
En dag i förra veckan fick lilla R lite feber och kunde inte gå till skolan, så vilken tur att hennes farmor och farfar var kvar här nere och kunde vara med henne. Vi fick ställa klockan på ringning så vi i alla fall skulle vara vakna, ja det var vi, men icke uppstigna när hon kom, vad gott det var när hon kröp ner i farfars säng och låg och myste en (liten)stund.
Sedan åt vi frukost med "farmors jättegoda bästa frukostflingor", vi spelade kort finns i sjön, tittade på film och spelade dataspel. En mysig dag med ett mysigt barnbarn.



 


 

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards