Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Anders Lundgren - 28 juni 2012 10:13


Jag vaknade tidigt i morse och kunde inte somna om, plötsligt kom det över mig en "energi-känsla" som jag inte känt på länge. På lätta ben studsade jag iväg klockan 6 och vandrade runt våran sjö, nästan 5 kilometer. Det kändes lite stramt i benet från början men det släppte efterhand. Jag satte mig på min meditationssten i bortre änden på sjön, tog några djupa andetag och njöt av dom "dansande älvorna" ovanför vattenytan, en stund. Gick förbi våran affär på hemvägen och köpte morgontidningen och några frallor till frukosten. Dags att nypa mig i armen igen. Det har jag lovat mig själv att göra mellan varven, för att påminna mig själv om att inte ta livet för självklart.


Fick svar på min magnetröntgen av ländryggen i veckan. Jag har haft problem med mitt högra ben sen i vintras, och då inte kunna röra mig sm jag brukar och som jag vill. Det visade sig på röntgen att jag har två diskbråck, på mina två nedersta ländkotor, inte undra på att jag kännt mig så eländig. Det var iallafall positivt att få en diagnos, och att det inte var något annat som låg och tryckte på ischias-nerven. Nu är det bara upp till mig själv att träna och stretcha för att få bästa resultat. Är heller inte riktigt återställd efter min bältros, som irriterar fortfarande efter 9 månader.

Av Anders Lundgren - 28 juni 2012 09:55


Det brukar i allmänhet vara ganska dåligt väder under midsommarhelgen, men årets midsommarväder var väl det sämsta på många år. Vi hade besök av lillasyster Eva och svåger Ebbe i våran "koja" över helgen. Det var någorlunda väder under torsdagen, så vi kunde till och med ligga på stranden några timmar, några badade och några blötte bara benen. Rebecka och Axel var med oss och  dom tumlade om i det kalla vattnet som sälar, konstigt att inte barn fryser på samma sätt som vi gamlingar.


Det blev en morgonpromenad på midsommarafton innan ovädret började på utsatt tid, klockan 12. Det blev till att inta obligatoriska sillbord med sockar på fötterna. Regnet varade sedan nästan 3 dygn i sträck. På söndagen tog vi en tur till norra Tyskland, på årets "bunkringsresa", det spöregnade från start till mål. Usch!!


 

Dukat till midsommarfest med sockorna på.


 

Grillmästaren fick sitta och laga mat i skydd av parasollet.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards