Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Stockholms Marathon blev antiklimax

Av Anders Lundgren - 7 juni 2012 18:28

När sonen Martin bestämde sig för att springa sitt första Stockholms Marathon, bestämde jag och hustrun oss för att närvara under hans löprunda. När jag själv sprang mitt första Stockholms Marathon 1982 gjorde min farsa mig sällskap dit upp och stog som en trogen åskådare på Strandvägen, på bägge varven. Jag tyckte detta kändes så bra att sin stolta farsa som påhejare, så jag kände likadant för att göra Martin sällskap. Nu blev det ju inte så, då sonen avstog det hela pga ett krånglande ben, förståndigt nog. Jag har även en gammal bardomsvän från Sundsvall, Sverker som jag känt sedan 11 års ålder, som också skulle springa, det skulle bli hans 10:e lopp. Han fick startförbud av sin läkare då han inte kände sig riktigt kurant.


Syster Eva och svåger Ebbe gjorde oss sällskap upp till huvudstaden. Vi hade köpt tågbiljett och beställt övernattning på Zinkendamms vandrarhem i 4 nätter, så vi hade sett framemot en trevlig försommarvistelse i denna vackra sommarstad. Det hela slutade i antiklimax, då vädret var bedrövligt under lördagen när loppet gick. Det blåste 15 sekundermeter, 5 grader i luften och ihållande regn. Det hade inte varit sånt busväder på 84 år. Så dom stackarna som sprang gjorde ju en heroisk insats. Jag kan tänka mig att ganska så många blev förkylda efter loppet. Vi hade väl tänkt att vi ändå skulle gå ut och titta på löparna trots att jag inte hade någon direkt att hålla ögonen på. Men vi var överens alla fyra att vi "skiter" i detta, utan vi såg loppet på TV från en torr och skön fotölj istället.


Vi fick ändå en trevlig vistelse i Stockholm, återkommer om detta.

 
 
Ingen bild

Lill-syrran

7 juni 2012 21:34

Som sagt, vädrets makter var inte med oss den här gången och som tur är kan vi inte påverka det heller. Fast ibland önskar man det. Trots allt hann vi med mycket ändå.
Tack för trevligt sällskap....

 
Ingen bild

Sonen

25 juni 2012 22:16

Hoppas och ser fram emot support/stöd/hejjarop ett annat år!! Kan ändå långt inne känna känslan av stolthet som slår emot mig när jag i fantasin trippar fram över Stockholms gator med bästa Pappa o Mamma på första parkett ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Lundgren - 31 januari 2019 15:22

Av en tillfällighet hittade vi detta huset, för fem år sedan. Vi fastnade för det bägge två, och tänkte att om vi inte tar chansen nu, så kommer vi att ångra oss. Man kan ju alltid sälja  om det inte blir bra. Vi har nu bott här i fem år och trivs, n...

Av Anders Lundgren - 16 januari 2019 18:56

Efter några års upphåll, laddar jag för att återuppta min blogg igen. ...

Av Anders Lundgren - 21 februari 2016 18:46

    En hysterisk komedi med Tomas Pettersson och Annika Andersson i huvudrollerna, utspelas i på 60-talet i en villa i Örgryte. Några otrohetsaffärer utgör handlingen. Mycket in och ut i dörrar, många goda skratt blev det under föreställningen....

Av Anders Lundgren - 3 november 2015 21:46

        En 3,5 timme lång konsert med fullt ös av musik från våran ungdomsuppväxt 1950 - 60 talet. Nästan alla favoritlåtar fick vi höra från en 8-manna orkester, 3 doatjejer och solosång av PeterJezewski, en före detta medlem av The Booper...

Av Anders Lundgren - 23 september 2015 11:25

      Vi lyckades få tag på biljetter till denna föreställning, efter att ha missat vårens föreställningar, 60 utsålda hus blev det. På grund av det stora intresset körde han nu några extra föreställningar på Lisebergsteatern, innan han drar v...

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards