Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

"Ny" frisör efter 23 år

Av Anders Lundgren - 9 maj 2012 18:49

När dotter Anna vid 15 års ålder bestämde sig för att utbilda sig till frisör har hon varit min personliga frisör. Hon fick då fria händer att öva sig på min kalufs. Jag ställde sedan upp som modell när hon gjorde sitt gesällprov som frisör. Hon har sedan haft mitt fulla förtroende i 23 års tid att fixa mitt hår, till min stora belåtenhet. Nu var jag tvungen att anlita en annan frisör, då håret började bli alltför vildvuxet och dottern inte fanns till hands. Nu har hon ju dessutom slutat om frisör och omskolat sig till sjuksköterska, så hon är inte så sugen på att klippa längre. Jag kände mig ändå nöjd med min "nya" frisör i Mellystrand, men hoppas på att hon ändå vill fortsätta vara min personliga frisör.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Lundgren - 31 januari 2019 15:22

Av en tillfällighet hittade vi detta huset, för fem år sedan. Vi fastnade för det bägge två, och tänkte att om vi inte tar chansen nu, så kommer vi att ångra oss. Man kan ju alltid sälja  om det inte blir bra. Vi har nu bott här i fem år och trivs, n...

Av Anders Lundgren - 16 januari 2019 18:56

Efter några års upphåll, laddar jag för att återuppta min blogg igen. ...

Av Anders Lundgren - 21 februari 2016 18:46

    En hysterisk komedi med Tomas Pettersson och Annika Andersson i huvudrollerna, utspelas i på 60-talet i en villa i Örgryte. Några otrohetsaffärer utgör handlingen. Mycket in och ut i dörrar, många goda skratt blev det under föreställningen....

Av Anders Lundgren - 3 november 2015 21:46

        En 3,5 timme lång konsert med fullt ös av musik från våran ungdomsuppväxt 1950 - 60 talet. Nästan alla favoritlåtar fick vi höra från en 8-manna orkester, 3 doatjejer och solosång av PeterJezewski, en före detta medlem av The Booper...

Av Anders Lundgren - 23 september 2015 11:25

      Vi lyckades få tag på biljetter till denna föreställning, efter att ha missat vårens föreställningar, 60 utsålda hus blev det. På grund av det stora intresset körde han nu några extra föreställningar på Lisebergsteatern, innan han drar v...

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards