Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Anders Lundgren - 24 mars 2011 20:08


 


Jag läste en recension i Göteborgs Posten om en föreställning på Lisebergsteatern som haft premiär på en tisdag. Man hade alltså klämt in en föreställning mitt i veckan, annars är det oftast i samband med helgen som man kör sina föreställningar. Recensionen var väldigt positiv, så jag tände på detta och fick tag på biljetter. Så hustrun och jag var och såg denna annorlunda komedi.


Föreställningen innehöll, sång, dans, skruvade sketcher i sann Monte Python anda i ett rasande tempo, igen röd tråd i det hela, en förställnig innehållande revy, cabaret, teater, sånger med hystreiska texter, verkligen skicligt framförd.


På scenen var ett 6-manna dixielands band, som även spelade innan föresällningen. Per Andersson var den "bärande" personen i föreställningen, en ny Povel Ramel, skulle jag vilja kalla honom. Han hade sällskap av Robin Stegmar och Tobias Lundqvist. Efter föreställningen var det konsert i foajen av grupp bestående av 4 kvinnor, som kallar sig Fröken Signe. En trevlig kväll mitt i veckan.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards