Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Anders Lundgren - 23 mars 2011 21:34

Igår morse var det premiär för frukost på uteplatsen. Vi har morgonsol på den sidan fram till 12-tiden, så det gäller att ta vara på dom stackars soltimmarna. Temperaturen i skuggan var 8 grader, men i solen med fliströja på kändes det ändå skönt. Inspirationen räckte sedan till en promenad runt Nolhaga. Kändes bra efter att ha varit magsjuk några dagar. I fredags skulle vi äta kyckling till middag, när jag står där och skär upp köttet slinter kniven så det uppstår blodvite på fingertoppen, och rent instinktivt, som man brukar göra stoppar jag fingret i munnen för att inte söla ner för mycket. Så förmodlingen har jag fått i mig den berömda bakterien, campylobacter, från kycklingen. Nu har det ändå börjat lugna ner sig, så nu är det dags att återkomma till livet igen.


Efter promenaden hämtade jag Axel från skolan, och promenerade sedan hem till honom och hans mamma. Anna fixade hustruns och mitt hår, efter 8 veckors utväxt, det blev en skaplig hårhög på golvet att sopa ihop. Fina blev vi ialla fall, alltid lika nöjd med våran egen "frissa". Klipptakterna sitter fortfarande kvar.


  En skön stund på uteplatsen

  Ytterligare en skön paus vid utloppet av Säveån

  Två rejäla hårhögar, den som är närmast är min. Nästan samma hårfärg!

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards