Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Anders Lundgren - 16 mars 2011 14:19

När man sitter inne och tittar ut genom fönstret och ser det fina vårvädret, får man en härlig känsla i kroppen, när solen skiner från en klarblå himmel, hjärnan säger till att gå ut och njuta av tillvaron. Idag blev det årspremiär för Gerdsken-rundan. Vi bor alldeles i närheten av sjön, och kan se den från våran uteplats. Rundan är ca 5 kilometer. Av erfarenhet från tidigare vårar, vet man att det kan vara väldigt halkigt i dom skuggiga partierna. Men hustrun och jag bestämde oss för att ändå ta oss runt. Som befarat var det ganska svårframkomligt genom skogspartiet. Man fick försöka hitta fotfäste vid sidan av stigen. en "sittning" blev det ändå. I bortre änden på sjön har jag "mutat in" en meditationssten, fint belägen alldeles vid vattenbrynet, med utsikt över hela sjön. Här brukar jag "pausa" några minuter vid mina sjö-rundor, så även idag. Promenaden tog ca 20 minuter längre idag än i normala fall. Nu får vi bara hoppas att värmen kommer också.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards