Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Anders Lundgren - 7 mars 2011 20:33

Efter en mycket ansträngande söndag med skidåkning från kl 8 till kl 3, 15 mil på 7 timmar, inte så dåligt. En viss träningsverk har man i rumpan idag, eller kanske mera nästan som skavsår. En härlig söndag var det med Vasaloppet, 5-milen i Holmenkollen och skidskytte borta i Ryssland. Jag har själv åkt Vasaloppet en gång för 30 år sedan, då i samband med att jag avverkade "en svensk klassiker", så man känner ju fortfarande igen vissa delar av terängen och dricka stationerna.


Vi hade middagsgäster igår efter all skidåkning, hustruns moster Ingrid 97 år var här tillsammans med kusin Lasse och hans fru Barbro. Ingrid är trots sin aktningsvärda ålder fortfarande pigg och alert. Så det var ett trevligt besök.


Imorse körde jag hustrun till Borås lassaret, hon hade fått tid för en kranskärlsröntgen, en uppföljning av den hon gjorde i november. Dom "monterade" in ytterligare ett "stänt" på henne, i förebyggande syfte. Hon blir liggande där över natten, så jag får förhoppningsvis "hämta hem" henne i morgon igen.


Jag brukar ha Vasaloppshelgen som min startpunkt på våren. Idag gjorde jag det första "vårmåstet", storrengöring och tvättning av den vnterskitiga bilen. Känns bra.


  

Före tvätten

  

Efter tvätten

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards