Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Anders Lundgren - 5 januari 2011 19:38

I min uppväxt bodde vi närmaste granne med skridskobanan i Sundsvall. Så jag besökte isen i stort sett varje dag på vintern, jag tyckte antagligen att det var väldigt roligt eftersom jag var så flitig utövare. Jag tycker än idag att skridskoåkning är en härlig aktivitet, även om det inte blir så ofta nuförtiden. Detta har jag försökt att överföra på mina barn och numera på mina barnbarn. Sonen, Martin var väl 2,5 år när jag släpade med honom på uterinken i Stenkullen, han lärde sig snabbt tekninen, och fortsatte sedan aktivt att spela ishockey upp i åren.


Idag besökte barnbarnet Axel och jag ishallen i Nolhaga. Jag har försökt vid åtskilliga tillfällen att "släpa" med honom till isen, men han har inte varit särskilt intresserad. Vi började med att han skulle dra "plogen" framför sig, men efter några meters åkning var han trött och hade ont i fötterna, så han fick vila en stund medan morfar drog några varv runt rinken. Efter en stunds tjatande kom han så åter ut på banan, han tycte väl antagligen att det såg härligt ut att se på dom andra skridskoåkarna. Efter en stund släppte han "plogen" och hittade så småningom balansen, och tyckte antagligen att det var härlig känsla att kunna stå på egna ben. Så efter att ha åkt några varv själv, så längtar han nu till att vi ska åka nästa gång. Och då har morfar lovat honom ett par "riktiga" skridskor och som är slipade. Så nu ser vi fram mot nästa ishallsbesök.


  

Skönt att ha "plogen" framför sig.

  

Dags att vila, efter några meters åkning.

  

Efter att ha vilat en stund, var det ganska roligt ändå.

  

Kolla, det gick ju att åka utan stöd, snyggt, va?

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards