Alla inlägg den 7 december 2010

Av Anders Lundgren - 7 december 2010 17:32

Det verkar som att vintern har kommit för att stanna för gott, inte mig emot, jag är uppfödd på snö och is, så jag "älskar" denna årstid när snön får ligga kvar, så skidkängorna är framtagna och imorgon åker skidorna fram ur sitt fodral, jag preparerade skidorna innan dom åkte in i fodralet efter förra säsongen. Har kollat spåren i Hjälmared idag, och det är spårat och klart.


I fredags åkte hustrun och jag söderut med Halmstad som mål. Efter att ha lunchat på Laxutiken i Heberg, chekade vi in på Scandic hotel, som ligger precis intill Nissan. Vi firade våran 39-åriga bröllopsdag och kostade på oss den lyxen att övernatta på hotell. Det blev sedan en shoppingrunda på stan med julklappsköp till barnbarnen härnere. Vi besökte lite senare på kvällen jacuzzin högst uppe på takvåningen, med utsikt över ett upplyst Halmstad. 


På lördag morgon ringer Martin och meddelar att han kommer till oss med sin familj och äter frukost med oss på hotellet, jättemysigt. Efer att ha packat och checkat ut oss åker vi sedan ut till Gullbranna. Eftersom det snöar ymnigt och jag har fått feber och inte känner mig så jättepigg, blir det mest Tv tittande på skidåkning och skidskytte, under eftermiddagen.


Idag, söndag ordnas det julfest på Gullbrannagården, där vi har våran husvagn uppställd under sommaren. Johanna har varit här med Rebecka och Alex under hösten, på "öppna förskolan", och de har då bl a övat in sånger till denna julfest. Det var en fin stund i kyrkan med alla småbarnen som var utklädda till lucior, tärnor, tomtar och pepparkakor. Alla blev sedan utspisade med julgröt och kaffe.

Martin och jag, och med Alex i vagnen, släpade oss sedan hem i den tjocka snömodden som blivit av det ymniga snöfallet som nu pågått sedan lördag em. Hemma på Dillvägen fick vi ytterligare försmak av julen, då dom "tjuvstartat"  med julskinkan, som smakade mums.


Efter att Rebecka gått iväg till sitt "dagis", passar Johanna på att gå till "frissan, nu när vi kan vara tillsammans med Alex. Inget snöande idag, nästan så att solen lyser igenom. Så farmor och farfar packar ner sonsonen i vagnen och tar oss ner till "våran" strand. Man kan ju inte tro att man ska gå barfota här om 5 månader, men det får vi väl ändå tro på. Vi startar våran resa norrut när Johanna återkommer "nyfrissad". Vi stannar även på hemvägen i Heberg och lunchar på vårat favoritställe, Laxbutiken. Alltid välsmakande laxrätter, därtill frächt och snyggt. Rekomenderas. I Göteborg "lämpar" jag av hustrun hemma hos syster "Pippi", då jag ska gå på en fotokurs, som ingick i mitt kameraköp för ett tag sedan. Kursen var givande, då man fick en grundläggand insikt om kamerans alla möjlighter. Hemma i Alingsås igen vid 21.30 Skönt att komma hem till sin säng igen.


     

2 söta lucior och en trött liten tomte

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards