Alla inlägg den 1 november 2010

Av Anders Lundgren - 1 november 2010 19:49

Idag har jag inlett en fasteperiod som varar 10-12 dagar. Jag fastade första gången för ca 20 år sedan, och har därefter med jämna och ojämna mellanrum genomfört en vitaminfasta. Man köper då ett färdigt fastepaket på hälsokostaffären, kostar idag 545 kronor, jag brukar använda mig av Ledins produkter. Paketet innehåller frukt- och grönsaksjuicer, teer, linfrö och buljongpulver. Man börjar med att trappa ner i 2 dagar, med lite fast föda, och därefter 6 dagar med bara flytande föda, sedan 2 dagar med upptrappning.


Anledningen till mitt "stolliga" tilltag är att jag finner ett stort välbehag efter några dagar, man får en rejäl energikick, och det är precis vad jag behöver just nu. Man förlorar ju några kilo och känner sig lättare i kroppen, det är ju inte menat som en bantningsmetod. men man får ju ändå inspiration att fortsätta att "hålla igen" på det onödiga snasket. Det jobbiga är inte själva "späkandet", utan det är den mentala uppladdningen innan man bestämt sig för genomföra sin fasteperiod. Jag kan varmt rekomendera denna metod om man behöver en energikick.

Av Anders Lundgren - 1 november 2010 11:02


  


Fotot är taget på våran bröllopsresa till Nordkap 1972. Vi stannade till på en rastplats, med en vidunderlig utsikt över Altaälven i Nordnorge. En turistbuss stannar och denna kvinna intog parkettplats för att föreviga vattnet!



Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards