Alla inlägg den 10 september 2010

Av Anders Lundgren - 10 september 2010 10:40

Då var det så dags att ta tag i sin något stela kropp, efter sommarens "slöande". Visserligen har jag aktiverat mig en hel del, främst med promenader, några rullskridskoturer, och en och annan cykeltur. När vi nu var på hemmaplan och tiden passade in, så blev det dags för höstens första yogapass. Dottern, Anna som blivit utsedd till "mjukhetens gudinna" av yoga- och step up kompisen Inger, är våran instruktör och leder våra pass på ett utmärkt sätt. Med andra ord, rätt människa på rätt plats.


Inledande nedvarvningen, solhälsningen, hunden, kobran, krigaren, triangeln, kamelen, fisken kändes ok. Mindre bra kändes trädet, problem med balansen, för att inte tala om plogen där både några extra magvalkar och dubbelhakor hindrar mig att få ut hela rörelsen på ett bra sätt.


Mina favoritrörelser, catstrech och kolmasken görs dock alltför kort stund. Jag får nog ändra min målsättning. Från att  utöka rörligheten, till att minska stelheten i kroppen. Hur som hellst känns det väldigt behagligt i kroppen efteråt. Och idag kännar jag mig faktiskt lite mindre stel.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards