Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Anders Lundgren - 26 juli 2010 11:59

Då var det hustruns tur att kliva in i den "tredje åldern". Jag är faktiskt 49 dagar äldre än henne, så lite visare och klokare är jag nog. Men hon bär dock sin ålder med heder. Hon ville fira sin dag på samma sätt som jag firade min dag, med champangefrukost på stranden. Vi hade bjudit hit mina systrar och svåger sedan tidigare. Men syster Eva hade besök från Sundsvall av systersonen Mikael och hans fu Malin och sonen Isak. Min storasyster "Pippi" hade besök av den andra systersonen från Sundsvall, Christer och hans barn Maria, Emil och Hugo. Martins fru Johannas mamma Daisy precis har börjat sin semester och ska tillbringa den här nere i hyrd stuga. Desutom hade barnbarnet Matilda och hennes fästman Viktor besök av Matildas kompis "Bella" från Alingsås. Så det blev "invasion" i tältet, hux flux var vi 20 personer. Men det var jättetrevligt, och som tur var, var vädret någorlunda så vi kunde använda gräsmattan som matbord.


Sällskapet kom vid 1 tiden. det började med sång och present- och blomutdelning. Det serverades sillfrukost och korv med bröd till barnen. Några gick sedan ner till stranden för bad, och några fick stanna och ta hand om "slagfältet". Sedan gick vi hem till Martin och Johanna, där det serverades tårta som bagar-Martin hade fixat under förmiddagen med "hjälp" av deras 2 barn Rebecka och Alex. Föreställningen avslutades med kycklingsallad, bröd och vin, som jag hade "svängt" ihop på förmiddagen. Vid 8 draget drog så sällskapet iväg norrut. Hustrun var ändå nöjd med sin högtidsdag.  Lycka till på din fortsatta färd i livet!


    

Sillfrukost i det gröna

    

"Tanterna" njuter av tåtan

  

Barnen gillar studsmattan

  

Eva kollar Marias teckning



Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards