Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Anders Lundgren - 21 juli 2010 22:44

Det låter ju inte klokt att åka skridskor mitt i sommaren, men det handlar om skridskor på hjul, inlines, roollerblades eller rullskridskor som jag kallar mina "grillor" för. Det var sonen som lurade sin farsa att investera dom för ca 10 år sedan. Under min uppväxt bodde vi några år granne med skridskobanan, Nacksta-planen i Sundsvall, där man tillbringade många timmar under vintrarna. Så man är mer eller mindre uppvuxen på snö och is. Jag tycker fortfarande att det är härligt att ta sig fram med skridskor och skidor. Så tekniken att åka med skenor eller med hjul på skridskorna är nästan detsamma. Det gäller dock att vara mer uppmärksam på sommaren, med gropar, grus, kottar och annat som ligger på vägen. Mitt intresse för skridsoåkning överförde jag tidigt till sonen, han var endast 2,5 år när han fick sina första skridskor och vi var på uterinken i Stenkullen och tränade. Det var väl det han tog igen när han fick mig att köpa ett par rullskridskor.


Numera tar jag gärna mig en tur, ibland tillsammans med sonen. Jag föredrar att åka på morgonen då luften är klar och i allmänhet lite lungnare trafik. I morse blev det en tur på drygt 1 mil. Det är underbart att "dansa" fram mellan vajande sädesfält. Ibland med bra underlag och vinden i ryggen håller man mopedfart. En härlig frihetskänsla, det är så att det pirrar i magen. Gillar man skridsoåkning så pöva på.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards