Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Anders Lundgren - 8 juni 2010 13:54

Då har jag tagit tillfällig "semester" från sommarboendet nere i Halland. Vi åkte hem till Alingsås igår. Vi blev bjuden på middag hemma hos dottern, där hela klanen var på plats, vi bjöds på "flygande Jacob" utan bananer, smakade bra även utan denna ingrediens. Hon gav mig en kompleterande lektion hur bloggandet funkar. Sedan var det skönt att få sova i sin goa säng.


Vaknade full av energi, och tog mig samman och genomförde ett morgonpass, joggande runt Nolhagaberget, kändes väldigt bra, att man inte helt har fallit in i "deg-tillvaron". Väl tillbaks hemma, blev det ett härligt morgonmål bestående av havregrynsgröt.  nedan följer mitt recept på gröten. Har sedan genomfört lite "kameralt". Sorterat 3 veckors post. Har inte fått riktig koll på mina tjänstepensioner. Nu får jag "lön" från 6 olika instanser, dom närmaste 5 åren.


Anders recept på havregrynsgröt.

2 portioner

2 dl sporthavregryn

2 tsk krossade linfrö

2 tsk havrekli

1 krm salt

1 msk honung

4 dl vatten

Man får röra i gröten hela tden under uppvärmningen, den blir då slät ock fin.

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards